lördag, april 21, 2012

Läs inte detta om du ogillar blod

På blodgivningen i dag blev det lite mer spännande än vanligt. Nålen kom fel, de försökte rätta till nålen, sköterskan med mest koll sa: "Vi måste plocka ut, det här blir inte bra." Nålen drogs ut och blodet sprutade. Sen bytte vi arm ("Du är verkligen säker på att du vill bli stucken igen?") och allting var som vanligt. Och blir man stucken i två armar får man dubbla presenter.

Armvecket kommer närmaste veckan att se ut som om jag själv försökt sticka ...


8 kommentarer:

Hon som gick sa...

Jag är så ledsen att mina värden blev för dåliga - är inte godkänd som givare längre :-(

Cecilia sa...

Å, tråkigt! Det är en bra grej att göra, fast inte om man mår dåligt av det ...

Miss Upsey Daisy sa...

Minns en gång när de stack mig och hela underarmen var blålila... Sådär snyggt.

Cecilia sa...

@ Miss UD: Ungefär den kulören har armvecket i dag ...

Cilla sa...

Nyfiken... Vad valde du?!

Josefine sa...

Skämtar du. Är det DET nålen? *svimningskänslor* Har planerat bli blodgivare men nu är jag rädd. Jag är från början rädd för blod och rädd för att ta hål på huden. Jaja. Lite skit får man ta!

Cecilia sa...

@ Cilla: Kaj Frank-glasen. Och de kom i tvåpack, så jag fick fyra glas! Bra deal.

@ Josefine: Ser värre ut än vad det är. Känns som ett vanligt litet stick. Sjuksköterskorna som jobbar där är väldigt rutinerade och det brukar gå som en dans. (Har lämnat i säkert tio år, och det var första gången det inte funkade.)

Cilla sa...

Mycket bra deal! Och blåmärken är bara snyggt för då syns det att man gjort nytta :) Ska ta upp det där blodgivandet på nytt så snart bebisen tittat ut och jag får ge bort mitt röda guld igen. Kram på dig!