måndag, november 07, 2011

Intresseklubben antecknar detta

En måndag på bokförlaget
* 08:10: Öppnar mejlen. I inkorgen: Kanske finaste mejlet nånsin.
* 08:30: Frukost. Havregrynsgröt.
* 09:00, 10:00, 13:00 och 15:00: Diverse möten.
* 10:30: Skickar ut en rolig inbjudan.
* 11:30: Går till Siam och äter lunch. Kyckling med cashewnötter.
* Mellan mötena: Lägger några ord i några WF-matcher. Anmäler mig till ett halvdagsseminarium på onsdag. (Ångrar det redan.) Mejlar. Funderar på titlar och omslag. Skrattar åt kollegan som får en liten livskris. (Skrattar med, inte åt. Eller ja, tror det uppfattades så.) Diskuterar n-ordet. (Tänker: Jag tar inte den diskussionen igen. Verkar som jag slipper.)

En måndagskväll på Bondegatan
Trodde jag skulle läsa manus. Ska jag inte. Måste komma på svensk titel. Måste.

Inga kommentarer: