lördag, mars 05, 2011

Livet!

Gårdagen
* Massa känslor och tankar om det stora och svåra.
* God och trevlig lunch på Blå Porten med JoL.
* Klänningsköp på Zara. (Inte ett ställe jag brukar handla på, men plötsligt har de snyggare kläder än vanligt. Dock är jag fortfarande irriterad på att deras storlekar verkar vara gjorda för små, små sugrörssmala tolvåringar.)
* UD med S och senare också Tankeläsaren. Massa prat om livet. Tillställningen piffades upp ytterligare med sex vattenpolosnubbar som hamnade bredvid oss. De var inte riktigt kloka.

I dag
* Promenad i solen till Sickla. Kollade på lampor på Svenssons med S.
* Lunch på Saturnus. Med sjukt gott kaffe. Sveriges artigaste man, Christopher O'Regan, var där och fick oss på ännu bättre humör.
* Veckans komplimang på Systemet, Regeringsgatan där jag fick visa leg. "Va? Är du 40? Du ser väldigt ung och fräsch ut." Jeez, vad hon gjorde min dag!
* Kort sväng till holmen för manusupphämtning.
* Klänningsuppläggning (senaste secondhandfyndet, 95 kronor).
* Manusläsning.
* I afton middag med Altrov Bergs & Arrhenius i sjöstan. Blir fint.

2 kommentarer:

emma sa...

min bästa vän köpte en klänning på zara, fast utomlands, nyss. den var f*n i mig nåt av det snyggaste jag sett. måste omvärdera zara jag också.

Cecilia sa...

Jo, de har ett och annat fint. Dagens prickga top kommer också därifrån.