söndag, februari 06, 2011

Vardagsmysterium 36-38

Köper alltid strumpbyxor i minsta storleken eftersom jag avskyr när de 1. för att sitta snyggt måste dras upp till armhålan 2. bylsar nere vid fötterna. Frågan är då bara: Hur fasen kan tre par i samma storlek, men olika märken, vara så olika långa? Har typ Åhléns, Twilfit och var jag nu kan tänkas ha köpt ett tredje par helt tappat kollen - om man har minsta storleken är det väl mer troligt att man är 1,68 än 1,85. Och man vill inte kunna dra upp skiten över brösten. (Visserligen är paret till höger tunnast och kanske därför mer stretchiga, men visst är det mystiskt?)

6 kommentarer:

Hon som gick sa...

Att få strumpbyxor som är lagom i storlek är supersvårt. Jag köper oxå alltid minsta storleken men tycker ändå jag får gå och dra i de under dagen för att de korvar vid vrister och knän.

Cecilia sa...

Mycket irriterande. Ibland hittar man ju det perfekta paret, men så minns man ju aldrig var man köpte dem.

emma sa...

kan du inte ha köpt de största på lindex pojkavdelning? ;)

nae. men jag har också svårt. köpte ett par braiga på am. apparel en gång, de är bra, förutom att de är en kilometer, tyg tyg tyg överallt, men funkar, jag är så himla van tror jag?

Cecilia sa...

Jo, just det, Lindex ... För att jag är så himla RÖRLIG ... Du är säkert mer van än jag, men vad fasen, varför finns det inte fler storlekar. Kort och inte pinnsmal, kort och smal, mellanlång och normaltjock, etc.

Hon som gick sa...

Jag försöker förvara mina strumbyxor i den förpackning jag köpte de i - för att hålla koll, men sen tvättar man flera på en gång och så är det rörigt igen.

Cecilia sa...

Försökte införa just det systemet i höstas, funkade ett tag, men sen blev det bara ett enda hullerombuller. Men kanske en vacker dag ...