måndag, januari 17, 2011

Gilla på den här måndagen

Bra är att
* januari ändå närmar sig sitt slut (jaja, med små små steg, men i alla fall)
* man kan bli helt upplivad av några plusgrader. Liksom glömt hur det känns.
* vår fina författare Johanna Lindbäck i dag nominerats till Nordiska barnbokspriset! Yay!
* jobba på ett ställe där man har roligt nästan jämt
* ha kollegor med grymma idéer
* jag fick arslet ur och bockade av några saker på min to do
* ha en jättetjock bok i väskan när det inte kommer nån tunnelbana (utflykt, tunnelbana är ju inte mitt färdmedel en vanlig dag)
* den här veckan är full av roliga saker

Sämre är att
* det är fruktansvärt halt ute, alltså sådär att det är farligt på riktigt
* jag aldrig hittade mitt SL-kort, så i dag 690 spänn fattigare, bara två veckor senare alltså. Fan .
* jag är grymt shoppingsugen, men eftersom ovan inträffade, njä, vi väntar med det (alltså, den där tröjan jag råkade köpa i går borde ju egentligen räknas ... hm, hur hänger det här ihop?)
* jag redan längtar efter sovmorgon. På nåt sätt känns det som att det blir mörkare och mörkare på morgnarna, men det måste ju vara fel.
* jag verkligen vill se om Lost In Translation. Men när? Vill se genast.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Lost in Translation. Kan det vara den bästa filmen som gjorts.. ever?

Cecilia sa...

Kvalar lätt in på topp 5. Måste se den snarast!