lördag, augusti 21, 2010

Sommaren 2010 - en sammanfattning

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr? Simmade i tiogradigt vatten. Inte särskilt frivilligt. Kände inte mina ben på flera minuter.
Dog någon som stod dig nära? Nej. Tack för det.
Vilka länder besökte du? USA och Danmark.
Vilket datum från sommaren 2010? Inget särskilt, om man inte ska börja prata om det där bröllopet förstås.
Största misstaget? Att jag drack vin varenda dag på semestern. Syns på tjockmagen. Bu.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Förutom jätteblåmärket jag fick på midsommarafton, nej.
Bästa köpet? Hasbeensen på Tradera. Och mina nya byxor.
Vad spenderade du mest pengar på? NY-resan, kött och vin.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att vara i NY gör mig sjukt glad, och att vara på landet blir jag också glad av.
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2010? Oskar, Johnossi och Robyn.
Var du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar? Same same, skulle jag tro. Rätt glad. Utom på morgnarna.
Vad önskar du att du gjort mer? Motionerat.
Vad önskar du att du gjort mindre? Svullat.
Var tillbringade du din midsommarafton? I Tullinge. Kom hem med vrickad fot, grymt blåmärke och halvt förstörd sko.
Blev du kär i sommar? Nej.
Favoritprogram? Mad Men. Fast det har jag haft på mitt usb, inte i nån tv.
Bästa boken du läste i sommar? Gillade Kjell Westös Gå inte ensam ut i natten mycket.
Största musikaliska upptäckten? Festival!
Något du önskade och fick? Några nersågade träd.
Något du önskade dig men inte fick? Fler nersågade träd.
Vad gjorde du första dagen på sommarlovet? Låg på bryggan och läste Jonathan Tropper. Drack rosé och grillade. Såg ut sådär varenda en av de fina dagarna. Bara böckerna som skiftade.
Finns det något som skulle gjort din sommar bättre? As always, varmare i vattnet.
Vad fick dig att må bra? Ledigheten, det fantastiska vädret.
Vem saknade du? Ingen. Eller?
Sommarens godaste? Möjligen masarinpajen med kokos.
Sommarens hetaste? Vädret de första tre semesterveckorna.
Sommarens gullo? Harley. Nu fem månader.
Sommarens största kärlek? Biff bean i Köpenhamn. Shit la mama.
Sommarens besvikelse? Att det en endaste gång var 20 grader i Lidöfjärden.
Sommarens bästa? Förutom NY: Dygnet i Köpenhamn. Det där badrummet på Scandic Palace ...

Inga kommentarer: