söndag, augusti 08, 2010

Bara en söndag


Dagens craving: Godkaffe. Fick jag på SoFo.
Dagens samtal: Husbonden som ringde från landet: "Du ska vara glad att jag ens kan ringa till dig i dag ..." Efter nattens åsk/blixtoväder var han lite förvånad över att fortfarande vara vid liv.
Dagens to do: Vattna blommorna. Redigera ett litet manus. Litet=kort.
Dagens väderlek: Kvavt som fanken. Inte alls så svalt som jag inbillade mig.
Dagens outfit: Jeans. Med nya COS-tröjan. Alldeles för varmt. J däremot, så perfekt ut i randig klänning och tofflor.
Dagens lunch: Med JoL på SoFo.
Dagens samtal: Ett visst bröllop.
Dagens krävande uppgift: Laga mat. På spisen. Två kastruller. Har helt kommit av mig. Grilla är ju mycket enklare.
Dagens ingrediens: Tonfisk. Till lunch. Till middag. Gott.
Dagens sms: Från en snubbe nånstans i Sverige. Bakis dessutom. Men lika underhållande som alltid.
Dagens färg: Nice.

5 kommentarer:

emma sa...

nice? är det naglar vi snackar?

Cecilia sa...

Yes. Orange.

emma sa...

jag med! mitt favvo! det enda jag nånsin tagit SLUT på i lackväg..!

Cecilia sa...

Men det där är ju konstigt - även om man köper pyttesmå Mavalaflaskor så tar det aldrig slut! Det blir segt och gammalt, men tar fan aldrig slut. Utom en enda gång då alltså.

emma sa...

ja eller hur! haha. EN enda gång.

"Kära dagbok. Idag hände det. Ett Mavala nagellack tog slut!"