söndag, augusti 03, 2008

Nu är det slut!

Det är bara timmar kvar nu innan det är dags att börja höstterminen. Det känns sådär faktiskt, jag skulle nog stått ut med ett par veckors semester till. Men å andra sidan gillar jag ju att jobba också, det är bara det att det är så segt att komma igång. Bara tanken att väckarklockan ska ringa i morgon bitti känns otäck.
Jag läste några tips på hur man kommer igång på jobbet efter semestern, bland annat tyckte den tillfrågade forskaren att man inte ska stressa på morgnarna den första tiden, utan ta det lite extra lugnt, man ska också ta lite längre lunch- och fikapauser än vanligt. Sure, inga problem, jag kan absolut tänka mig att ta dessa tips på allvar.

Annars oroar jag mig mest för min arbetsmoral de kommande två veckorna. Ylva har nämligen semester ett tag till, och jag brukar bli väldigt oförmögen att få nåt gjort när hon är borta. Brukar bara göra lite onödiga saker, som till exempel städa förrådet, rensa bland papper och annat inte akut.

Inga kommentarer: