tisdag, april 19, 2016

Vad?

HAR DU
Folköl i kylen?
Nix, en alkofri öl.

Något husdjur?
Nä. Allergisk mot de flesta.

Någon favoriträtt?
Många. Kan gå bananas av en asgod risotto, en asiatisk råbiff, en perfekt macka. Etc.

Puder på dig?
Ja. Från Sephora.

Några framtidsplaner?
I det närmaste: En superbra utgivningslista för 2017 ska sättas ihop innan det blir semester. Och innan dess finns också två bröllop, landethäng, och lite andra festligheter inplanerade.

Någon sjukdom?
Inte vad jag vet.

Gymkort?
Nej, men jag tänker väldigt mycket på att jag borde. Snart händer det.

Några mvg:n?
Fanns inte på min tid.

Något beroende?
Eight hour cream, handkräm, allergimediciner av diverse slag.

Nagellack?
Lite för ofta för mina naglars bästa. Oftast svart, brunt eller mörkrött.

Någon vän som bor i ett annat land?
Ett par. Tycker de kan bo här istället.

VEM
Avskyr du?
Försöker att tänka så lite som möjligt på folk jag inte gillar. Men människor utan humor brukar jag ha lite svårt för.

Längtar du mest efter?
Min man. Och har på sistone längtat lite oförklarligt mycket efter min mamma. Som ju inte har funnits på länge. Oklart vad det beror på.

Stör du dig på?
Folk som tror att återvinningsstationen är en soptipp, folk som går långsamt många i bredd, att jag har så jäkla svårt att få arslet ur när det gäller vissa saker.

Gosar du med?
Min familj. Bebisar när tillfälle ges. (Gosar är för övrigt ett ord jag aldrig någonsin skulle använda.)

Lagar mat?
Tror jag oftare bjuds på mat än lagar den själv. Det går i perioder, tror jag.

Diskar?
Oftast jag.

VILKEN
Tidning läser du?
Cover. Resumé. DN. Vi Läser. Och en hel radda andra.

Buss åker du oftast?
Trean.

Dag fyller du år?
Sjuttonde.

Årstid föredrar du?
Tidig sommar.

VAD 
Gör du nu?
Förhandlar med mig själv om jag ska jobba någon timme eller slacka i soffan.

Gör dig till en bra människa?
Att jag är snäll, generös och ganska rolig.

Gör dig till en dålig människa?
Att jag gnäller för mycket på helt meningslösa saker. Ska verkligen sluta med det.

Vill du jobba med?
Det jag gör: Texter, berättelser och inspirerande människor.

Är roligast just nu?
Att det snart är utomhusätar/drickar-säsong känns ju väldigt bra.

Har du på dig just nu?
En svart (!) COS-klänning i två olika material. Strumpbyxor, och ett par såna där supersmå sneakersstrumpor (de kommer alltid bort i tvätten, alternativt gömmer sig i andra klädesplagg).

Äger du för skor?
Många Vagabond- och Hasbeens. Några Nikesneakers.

Läser du för bok?
Caroline Kepnes Du. Får konstiga drömmar av den.

Ska du göra nu?
Manusläsa lite. Eller inte.


Lista från Nostalgifabriken med flera.

2 kommentarer:

cina sa...

Varför både strumpbyxor och steps? Bara undrar.

Cecilia sa...

Cina: Pga när jag har sneakers brukar jag ha steps för att fötterna känns mindre varma då. Plus att det är bra att ha hemma hos mig, strumpbyxorna fastnar lätt i trägolvet.