torsdag, mars 03, 2016

Torsdagens

Dagens diagnos: Oväntat pigg. Vaknade tjugo minuter före väckarklockan.
Dagens väder: Regn. Och så jädra grått och dimmigt.
Dagens to do: Sjukt lugnt på jobbet pga sportlov. Passade på att läsa hemma på eftermiddagen.
Dagens trevliga: Författarlunch på No 53. Mycket trevligt. Fick halv tomatsoppa + halv pizza med lövtunna aubergineskivor och lite citronzest. (Så smart koncept för velpottor.)
Dagens ord: Jag sa unna. Det händer inte varje vecka. (Såg också på Zackaris blogg att man kan döpa om onsdag till unnsdag.)
Dagens fynd: Två Traderaköpta tröjor.
Dagens lyx: Två danska magasin. Det är ju ändå snart helg (och jag får inte jobba hela tiden).
Dagens rojalistiska yra: När det berättades om nye prinsen på radio och jag ropade över halva redaktionen: "Han ska bli hertig över Skåne! Vad roligt!"
Dagens Kvällens plan: Kolla avsnitt två av Girls plus Togetherness.
Dagens tips: I morgon kväll går Dallas Buyers Club på SVT. Mycket bra film.
Dagens Audrey: Från 1953.


2 kommentarer:

About Alice sa...

Kan inte bestämma mig om jag gillar Girls eller ej. Vissa av karaktärena driver mig till vansinne...

Cecilia sa...

Alice: Jo, är också lite kluven men kan inte låta bli att kolla.