måndag, oktober 12, 2015

Måndagens

Dagens diagnos: Hostade mig igenom halva natten = för lite sömn. Mycket dåligt.
Dagens väder: Perfekt höstväder. Och helt magiska dimmoln över Slussen.
Dagens to do: Möte. Ett möte till (kort), en avstämning, och en liten lektion samt workshop om digital utgivning. Och så hann jag svara på de mest akuta mejlen.
Dagens to do 2: Packa bokmässeväskan.
Dagens festliga: När Pia och jag skulle workshoppa. Kändes som jag hade uppdämt fnissbehov. (Pia jobbar inte på mitt jobb, nej, men man fick bjuda in en kompis. Så det gjorde jag.)
Dagens inköp: Färska hallon. Kan inte räkna hur många askar jag köpt senaste veckorna. Är helt beroende.
Dagens väsentliga: Messade till Linda som redan är på plats i Frankfurt: "Hur är hotellet? Är det hemskt?" Det var det inte. Men inredningen är hudfärgad. Åtminstone av bilderna på nätet att döma.
Dagens hjärtknipande: Satte på tvn mitt i Fråga doktorn. Som var hemma hos Meta Velander, 91. En av mina favorittanter. Hon blev änka förra året, då dog hennes man som hon varit ihop med i sjuttio år! Alltså ♡.

Inga kommentarer: