tisdag, juni 02, 2015

Tisdagens

Dagens diagnos: Bättre än i går morse, då var jag osedvanligt trött. Men har fått nån slags störig ryckning i underläppen. Onödigt.
Dagens väder: Så himla skönt i morse. Nu regnar det igen och känns som höst. JAG VILL HA SOMMAR!
Dagens roliga: Vår nya förläggare började i dag. Äntligen! Att jag kommer få avlastning med utländska manus till exempel, bara en sån sak!
Dagens to do: Frisörbesök. Blev fint.
Dagens irritationsmoment: Trodde jag skulle skicka en bok till tryck. Skulle bara kolla det sista, då jag upptäckte att typsnittet jag använde visst inte fanns på nya datorn, och allt såg ut som cirkus hawaii.
Dagens premiär: Var barfota i skorna.
Dagens dåliga: Hade lite glömt att man brukar få skoskav då ... Fiffigt såhär fyra dagar innan jag ska ha ett par ej tidigare använda skor. Not so much.
Dagens överraskning: Sommartiden har visst börjat. Är lika med att arbetsdagen slutar 15:45. Dock att jag brukar lyckas gå sådär tidigt ett par gånger innan den tar slut sista augusti ...
Dagens post: Några små printar från Lisa Burenius.
Dagens dividerande: Nagellacksfärg. Den här är perfekt. Dock att jag vägrar Chanel pga kass kvalitet.


2 kommentarer:

About Alice sa...

Har inget Chanel-lack men du gör mig inte så sugen på att köpa heller...

Cecilia sa...

Alice: Dyra och sitter typ en dag. Essie slår dem med hästlängder. Och är betydligt billigare.