tisdag, mars 24, 2015

Chuck it in the fuck it bucket, eller hur det nu var

Just när allting känns fint och bra och under kontroll kommer en jävla skittisdag och slår en i huvet.

Störigt i dag: Försökte förnya massa allergimedicinrecept på nätet. Nähä, det gick visst inte. Måste gå till vårdcentralen. Inte helt enkelt att få tid på min vc. Och dessutom: Kommer ta fem minuter, kosta 200 spänn, jag kommer att berätta för läkaren vad hen ska skriva ut. Så dåligt system.

Men superextrajättestörigt i dag: Brev från kronofogden. Va? Jag som är världens mest skötsamma person när det kommer till räkningar och sånt. Det är jag i och för sig fortfarande. Det var visst någon som räknade gravt fel när dödsboet reddes ut förra året. Alltså en person som borde kunna räkna, som vi betalade en massa för att den bland annat skulle kunna räkna. Det kunde den inte. Så nu är brorsan och jag skyldiga jättemycket pengar. Extremt störigt och väldigt irriterande. Kanske bra att jag ska jobba hemma i morgon. Finns risk att det dåliga humöret håller i sig.

3 kommentarer:

yllet sa...

åh nej. helvete.
känner att inte ens en STYRKEkram kan rädda denna dag!
höhö.

Cecilia sa...

Yllet: Moahaha. Men tack :)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Mäh! Fy fan. Jag förstår dig.