måndag, september 15, 2014

Diverse

* Alltså, 18 miljarder för Minecraftspelbolaget. Schuukt mycket kosing.
* Har ingen balkongtröskel just nu, bara några masonitskivor lite halvdant ditsatta = stora hål = jag undrar om det kan komma in råttor. (Högst osannolikt såvitt jag förstår.)
* S tänker ej regera med V. Kanske inte förvånande, men får magknip av hur det ska komma att se ut.
* Är ganska spänd på vem som blir ny kulturminister. Synd att Bengt Göransson är för gammal.
* Borde sluta skjuta upp saker som har med bokmässan att göra. Har en bit kvar innan jag är klar. Och kommer massa andra grejer i veckan som måste göras. Kanske skulle läsa den där boken i ämnet jag fick i våras men inte kommit till skott med ...
* Längtar till dagen då jag slipper släpa ut sängen i köket för att fönstergubbarna ska göra något. Oklart vad de egentligen sysslar med. Trosk = eventuellt lika med tröskel. Det andra vete tusan.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

En gång när jag liftade i min ungdom plockade Bengt Göransson upp oss i Hedemora på natten. Det var så random så det förtjänar nästan ett eget inlägg.

Cecilia sa...

Pernilla: Det är ju mycket coolt. Visste att han är snäll :)

cina sa...

Bengt Göransson är väl inte för gammal!

Cecilia sa...

Cina: Över 80. Tveksamt om man vill bli minister då. Och om man ens får frågan.

cina sa...

Det är väl ingen ålder för en häst!
Annars kanske man kan önska honom som rådgivare. Spökminister, finns det?

Cecilia sa...

Cina: Bara i Harry Potter. Om ens där.