onsdag, maj 14, 2014

Onsdagens

Dagens diagnos: Helt okej. Fast känner mig helt ledsen över att en offentlig person jag inte känner har tagit livet av sig. Döden är liksom så nära mig i dessa dagar.
Dagens väder: Det är för kallt.
Dagens to do: Pressfrukost. Författarlunch. Viktigt möte. Kiropraktorn. Brf-möte.
Dagens skräll: Vi har fått en ny vd. (För ordningens skull kan tilläggas att det i bokbranschen bara är vd-ar som får så där sjukt höga löner.)
Dagens present: Geniet. (Presentgivaren: Min bokfeeder aka min älskling.)


Dagens tidsångest: Ny tid hos kiropraktorn om 12 veckor. DÅ ÄR DET REDAN MITTEN AV AUGUSTI.
Dagens inköp: Har varit sugen på den här ett tag. Slog till i dag. Stans trevligaste expedit på Åhléns (kvinna, kortklippt, 60+, rekommenderas). Hon var mycket nöjd med mitt val. "Oh la la, den här passar dig perfekt, det ser jag direkt." (Säger hon säkert till alla.)


Dagens hur tänkte jag nu: Att jag sa ja till att bli suppleant i brf-styrelsen. Är lika med måste gå på möte om en kvart.

UPDATE: Brf-mötet var helt uthärdligt och folket i styrelsen verkar vara trevliga.

Inga kommentarer: