söndag, februari 23, 2014

Terapi


Är erkänt dålig på att pussla. Ibland har vi provpussling på jobbet av nya sorter, jag är alltid långsammast. Så ett 200-bitars Muminpussel räckte alldeles. Blev klar lagom till melodifestivalen. Borde ha lagt mycket långsammare så jag sluppit kolla.

I övrigt: Sjukt svårt att inte bränna av alla House of Cardsavsnitten. Planen från början var att se ett om dagen. Men har bara tre kvar. Omöjligt att sluta titta. Och ungefär det enda jag har ro att göra just nu.

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag försöker också sålla med HoC. Går sådär, här också. HÅller med om att det ibland är det enda hjärnan klarar av.

Peace in mind sa...

Brukar tänka att efter HoC måste det ju finnas något annat att se. Man får chansa lite, ungefär så tänker jag med fyra avsnitt kvar...

Cecilia sa...

Tänker lite som PiM, att det kanske är lika bra att köra klart. Har en drös serier som ännu inte är sedda, så borde vara lugnt. Hoppas jag ...

Anonym sa...

Hej Cecilia!
Hur svårt är detta pussel på en skala. Har ett sådant hemma som jag funderar på att ge bort till en kompis barn men hon är bara 4 år.
Det är nog för svårt då!?
Ursäkta om jag är helt novis på detta för jag varken pusslar eller har några barn i min släkt som jag umgås med!
Men enligt din bild ser det ju ut som det är många bitar som är himmel och mer abstrakta saker...därför kanske det är alldeles för svårt! Trodde att det skulle stå ålder på pusslet men det gör det inte och jag har googlat men inte hittat någon info!

Hoppas på ett råd från dig!
Med vänliga hälsningar Mi

Cecilia sa...

Mi: Min erfarenhet säger att barn är bättre på att pussla än många vuxna. Men det finns ju fina hundrabitars-pussel också, det kanske passar ännu bättre till en fyraåring.