måndag, december 16, 2013

Måndagens

Dagens diagnos: Helt okej. Men trött man blir av detta mörker. Kanske därför jag blandade ihop parfym- och sprayflaskan i morse och la tepåsen i grötskålen ...
Dagens väder: Som skånsk vinter. Fuktigt och fult.
Dagens to do: Lyckades nog göra det jag var tvungen till i dag.
Dagens roliga: Fick lite kort träffa två personer som vi ska jobba ganska mycket med under nästa år. Det ska bli väldigt kul.
Dagens goda nyhet: Att jag ska vara ledig sjutton dagar på raken under helgerna. Fasen vad härligt.
Dagens dåliga nyhet: Pappan på sjukhuset. Blir helt gråtfärdig av att tänka på att han kanske måste fira jul där i år igen.
Dagens svåraste: Försökte sammanfatta året lite kort, det handlade mest om böcker och läsning. Gick sådär.
Dagens hur tänkte jag nu: Verkar som jag skjuter upp de där sista julklapparna. Undrar lite när jag ska göra slag i saken.
Dagens irrmoment: Så sur på favvodojorna som skaver sönder mina strumpbyxor.
Dagens bästa: "Ska vi gå ut och ta ett glas vin sen?"-smset.
Dagens på begäran (ja, P, jag tittar på dig): En poloklänning inklusive en liter eko-lättmjölk och sur min. (Ber om ursäkt för den fula bakgrunden.)


6 kommentarer:

Katarina sa...

Vad tråkigt att läsa om din pappa. Hoppas han får komma hem till jul.

Och vad gäller favvodojorna och strumpbyxorna; kan du inte ha en liten extra step-in eller strumpa som skorna döljer och som skyddar strumpbyxorna?

cina sa...

Anna: Kommer Cilla från ett annat land?
Jag: Nä. Ser det ut så?
Anna. Lite. Typ Göteborg...

Cecilia sa...

Katarina: Jo, jag har det, men de kasar liksom ner allteftersom, jag glömmer dra upp, och vips är strumpbyxorna paj. Oh well, världsliga ting, men ändå ...
Cina: Alltså, lär barnen sig ingenting om geografi i skolan nuförtiden? Mycket festligt, även om jag är lite lite putt för att hon inte vet att jag är från samma land som hon!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag riktigt kände blickarna. Fin! Ska inspekteras närmare i helgen, tror jag bestämt.

Cecilia sa...

Pernilla: :)

cina sa...

Jäkla flumskola barnen går på, eller hur.