tisdag, juni 26, 2012

Just do it!

Brukar inte syssla med sånt här just här, men nu pratas det igen om organdonation. Vi är kassa på det i Sverige, och jag säger bara: Gå in här och bestäm hur du vill ha det. Hur jobbigt det än är att tänka på så kan det helt plötsligt hända att någon i din närhet är i behov av ett organ (i min familj har vi varit i det läget, och det är bland det värsta man kan vara med om: "Mm, vi får väl se, omöjligt att säga nåt, det är många före i kön, och ni vet, det är ju inte så att det vimlar av donatorer ..."). Det är väl egentligen rätt enkelt: Om du inte är beredd att ge kanske du inte heller har rätt att få.

1 kommentar:

Hon som gick sa...

Klart man ska ge, anmälde mig för länge sen. Samma sak med blodgivning, fast det fick jag tyvärr sluta med då jag själv inte mådde så bra av det. Fast jag hoppas och tror att jag kan återkomma som blodgivare när jag blir lite äldre.