tisdag, december 30, 2008

Tema ensamma män


Har haft amerikanskt tema i dag. Läst i morse ut Cormac McCarthys Vägen. Har dragit lite på den, var rädd att bli besviken efter hyllningskörerna. Men alla som sagt nåt positivt om den har haft rätt. Den var oerhört otäck och gripande. Som värsta knytnäven i magen.

Efter iskalla promenaden till och från Sickla (nä, ingen liten, liten dator i dag heller - slut) kollade jag på Into the Wild (lånad på stans bibbla no 1 - Diesel). Som jag inte fattar varför jag inte sett förut. Så bra! Och sorglig. Och så snyggt filmad att man nästan dog. (Så nöjd att den var sådär bra - eller ännu bättre - som vissa sagt.)
Nu kollar jag på Två dagar i Paris. Som jag redan sett. Fast Julie Delpy är alltid bra. Och snart kollar jag klart på Little Children med bästa Kate W.

Inga kommentarer: