måndag, oktober 27, 2008

Mörker

Alltså, det här med vintertid tycker jag är en rätt dålig idé. Kan man inte ha sommartid året runt? Det blir väl i och för sig mörkt på eftermiddagen ändå vad det lider, men den här chocken man får vartenda år i oktober gillar jag inte. Det var ju fullständigt beckmörkt i dag klockan fem. Usch!

Lugn dag på jobbet. Märks att det är höstlov. Nästan ingen som ringer eller mejlar. Skönt. Då får man lite gjort för en gångs skull. Har nu fått (eller snarare tagit) tillbaka min läsplatta som varit på utlån sen innan semestern. Då var jag rätt negativt inställd, så jag kunde lika gärna låna ut den, fast nu har jag nog ändrat åsikt (sorry, K). Den kanske har sina poänger trots allt. Jag satt till och med på bussen hem och läste lite i ett manus. Skulle ju inte ha hänt med ett tvåhundrafemtiosidors pappersmanus.

Har VH1 på i bakgrunden. De har nån slags önsketimme och hela min tonårstid kommer tillbaka i ett slag. Bros, Brother Beyond, They Might Be Giants, Janet Jackson, Madonna, Rod Stewart (!). Fast nu är det Shania Twain och jag måste byta kanal genast! Kanske ska kolla på Hairy Biker's Cookbook på BBC Food istället ... eller inte.

Dagens låt: Frida Hyvönen. Everybody Hurts. (Yes, den gamla REM-dängan.)

Inga kommentarer: