måndag, juni 30, 2008

Ingen ordning i regnet

Redaktören ligger hemma i förkylning och förläggaren är på jobbet i regn-protest. Fast en timme är alldeles lagom, då har man kollat mailen och posten, pratat med en och annan kollega, kollat ett par akuta rentryck. Och då är det bara att säga: Tudelu, nu går jag. (Inte för att det finns någon i rummet att säga det till, men ändå.)Apropå regnet så fick jag just en festlig historia berättad. En kollega var i Gallerian på lunchen. När kollegan skulle gå tillbaka till jobbet spöregnade det. Väldigt mycket. Först tänkte kollegan: Äsch, det är ju inte så långt. Jag springer. Fast det blev bara en kort bit, till en souvenirshop på Drottninggatan. Kolla, dom har paraplyer! Jag köper! Men säg den lycka som varar för evigt. En stund senare inser kollegan att det funkar dåligt med paraplyet, kollegan är dyngsur. Och vad gör personen i fråga då? Jo, ringer efter en taxi. Och åker de cirka 300 meterna till kontoret. Knäppt, säger jag. Fast paraplyet var snyggt. Det står Sverige på det, och det är gult och blått.

Inga kommentarer: