lördag, januari 21, 2017

Saker jag gör

Fick ett mess i går kväll: "Nu är du på tv hemma hos oss!" Blev intervjuad i måndags morse av fyra gymnasister (varav den enas mamma är en kompis) som gör ett projektarbete om Pippi Långstrumps betydelse för tjejer och kvinnor, och för hur jämställdheten i Sverige ser ut. Jag är inte alls så bekymrad som jag ser ut, försökte snarare koncentrera mig. Frågorna var smartare än jag är van vid när det pratas om barnböcker. De sextonåringarna kommer att gå långt.


2 kommentarer:

Josefine sa...

Varenda gång jag ser din frisyr tänker jag på hur snygg du är i den. Jag hade också så kort ett tag men jag vande mig aldrig vid det riktigt - kände mig helt naken. Ändå tänker jag när jag ser bilder från då ... ska jag göra det igen?

Cecilia sa...

Josefine: Tack! Jag har haft kort på olika sätt i så himla många år, men kan förstå din känsla. Dock vill jag aldrig ha icke-kort. Du kanske ska testa igen? Det är ju i alla fall roligt med kort, man får mycket komplimanger :)