lördag, december 10, 2016

Meet the husband

Min käre make ville också svara på massa frågor (förstår honom, är ju väldigt roligt), så here goes:

1. Vem litar du på?
Min fru oftast. Mig själv ibland. Min magkänsla alltid.
2. Var skulle du vilja vara just nu?
I vårt hus på landet.
3. Favoritstad?
Köpenhamn.
4. Vilket är ditt favoritnummer?
Ett?
5. Vad var det senaste du åt?
Pizza.
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Grön pastell.
7. Hur är vädret just nu?
Mörkt sen halv fyra.
8. Vem var den senaste du pratade i telefon med?
Pass.
9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ouch. Ögon och bröst.
10. Vad har du för skostorlek?
43/44.
11. Favorit-tv-program?
På spåret. Gillar inte tv.
12. Har du några syskon?
Ja. En lillasyster. En lillebror.
13. Längd?
180 cm.
14. Hårfärg?
Ha! Mest grått.
15. Ögonfärg?
Blågrå.
16. Använder du kontaktlinser?
Glasögon. Kan inte ha linser längre pga allergi.
17. Favorithögtid?
Midsommar.
18. Favoritmånad?
Den månad våren kommer.
19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Ja, senast i dag.
20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Ensam hemma 1.
21. Favoritdag på året?
Första dagen på landet för året.
22. Är du för blyg för att bjuda ut någon på dejt?
Nä, tror jag inte. Bara inte intresserad.
23. Kan du stå på huvudet (utan vägg)?
Haha!
24. Kramar eller kyssar?
Kysser bara min fru, kramar gärna alla andra.
25. Choklad eller vanilj?
Citron.
26. Har du tatueringar?
Japp, två. En ful från 1993, en skitsnygg från 2016. Drömmer om flera.
27. Vad lyssnar du på just nu?
R&B Hipshakers #4.
28. Är du kär i någon kändis?
Alltid. Just nu Max Porter. Inte så känd som han borde vara, men en fantastisk författare.
29. Vad läser du just nu?
Ett tjugotal böcker, bland annat Lina Wolffs De polyglotta älskarna.
30. Piercingar?
Nä, hade planer på det en gång, men gjorde det aldrig.
31. Favoritfilmer?
Japanska monsterfilmer.
32. Favoritsport?
100 meter.
33. Vad gör du just nu?
Lyssnar på ett barns andetag.
34. Smöriga, saltade eller naturella popcorn?
Saltade.
35. Hundar eller katter?
Katter, alltid.
36. Favoritblomma?
Maskros. Vackraste blomman, växer på lite dumma ställen bara.
37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får?
O ja.
38. Har du en bästa kompis av motsatta könet?
Jo.
39. Har du älskat någon någon gång?
Ja. Gör det just nu.
40. Vem vill du träffa just nu?
Min pappa. Men han är död.
41. Är du fortfarande vän med någon från skolan?
En gymnasiekompis. Skulle nog inte ens känna igen någon från grundskolan.
42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Som kille: Vabbar utan gnäll. Som tjej: Ser mig som jämlik. Som människa: Är antirasist.
43. Gillar du att flyga?
Har lärt mig att stå ut.
44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.
45. Hur många kuddar sover du med?
Fyra, när jag sover själv. Två, när jag sover med min fru.
46. Saknar du någon?
Pappa, för alltid. Min fru, just nu.
47. Lyssnar du på radio?
På landet: P4. Hemma: Sällan.
48. Bästa beslutet du tagit i år?
Jag tar inte beslut, jag fattar dem. Inget som sticker ut i år, tror jag.
49. Sämsta beslutet i år?
Säkert flera, har glömt alla.
50. Din senaste nedladdade app?
Minns ej.

Lista från t ex Peppe & Dobre Futro.

Inga kommentarer: