måndag, augusti 10, 2015

Måndagens


Dagens diagnos: Ja, men då blev det ju precis som jag redan räknat ut - har vaknat hyfsat pigg vid halv sju, sju senaste tre morgnarna. Och i morse när klockan ringde sju: Skittrött. Men det tog sig.
Dagens väder: Givetvis varmt och skönt.
Dagens to do: Jobba. Svårt.
Dagens komplimang: Sommarchic.
Dagens lunch: Sushi! Jättelängesen.
Dagens efterrätt: Finkaffe! Jättelängesen.
Dagens känslomoment: Först blev jag helt tårögd när Cia skickade länk till ett härligt hotell. Sen, på en allvarligare bog, när min man skickade en sorglig text.
Dagens efterjobbetaktivitet: Fika med Linda på Kafferang. Drack en helt märklig dryck med chili, lime och ingefära. Och åt en rawboll. Trodde jag aldrig skulle hända. Snart äter jag väl chiapudding också.
Dagens shopping: Två tröjor (en knasig sak från Fifth Avenue Shoe Repair + en stickad härlig från Stray Boys (det är bra att secondhanda på söder ...)), och en Lloyd Cole-vinyl på Stadsmissionen. Är inne i ett lite dyrt flow nu, men så sugen på att fylla upp garderoben med snygga saker att ha på sig sen (snart) när det blir kallt. Tänker dock att Stadsmissionsshopping går på ett eget konto som nästan inte kan kallas shopping. Eller hur?
Dagens kvällsaktivitet: Ska hämta mig efter en hel dags arbete. I soffan. Och läsa om Sun Axelsson.

2 kommentarer:

nostalgifabriken sa...

men chiapudding som är så gott! speciellt om man blandar den med en tre-fyra matskedar jordnötssmör ... tror för övrigt att jag är den enda i sverige som potentiellt skulle kunna hamna i "lyxfällan" pga överkonsumtion på stadsmissionen. så heja dig, du är säkert inte värre än vad jag är i alla fall!

Cecilia sa...

Emma: Ja, alltså, jag har inte ens provat. Men det verkar så ogott. Särskilt med jordnötssmör. Fast kanske att jag ska prova. Nån gång. Kanske vi ska äta frulle nånstans där det finns?
Angående shoppingen på missionen tänker jag att det på nåt sätt jämnar ut sig eftersom jag också lämnar mycket grejer dit. (Helt ologiskt resonemang, men det känns rätt bra.)