söndag, oktober 26, 2014

Östra Södermalm, söndag lunch

Först kom Peter Wahlbeck med en nyköpt resväska och stirrig blick. På Götgatan. Sen kom Peter Siepen i stans fräsigaste outfit på Södermannagatan (mest imponerad över hans fickparkering, cirka en decimeter tillgodo åt båda hållen). Och som grädden på moset mötte jag en bekant blick på UD. Det var visst kronprinsessan som var där och åt med man och barn. Hon såg snäll ut. Lillprinsessan var mer intresserad av delidisken än av att sitta i sin stol. Det är här det händer, helt enkelt. Sen planterade jag om några elefantöron. Nu ska jag läsa ut den ganska irriterande boken jag håller på med. Se nedan.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ha! Jag är awesome på att fickparkera. Skulle knäcka Peter Siepen vilken dag som helst. Häpp!

cina sa...

Intressant. Jag tyckte att Egenmäktigt förfarande var ganska irriterande.

Cecilia sa...

Pernilla: Skulle behöva bli bra på det igen. Har helt lagt av mig. Kanske därför jag blev så impad ...

Cecilia sa...

Cina: Den här är värre. Kanske för att den är dubbelt så tjock.

cina sa...

Tack för dagens läs-inte-tips!

Cecilia sa...

Cina: Varsågod :) Finns så mycket annat bra att läsa.