söndag, september 28, 2014

Bokmässan, den korta versionen

Onsdagen. Då packas cirka en miljon böcker upp.
Hotell Heden. I år fick jag bo i svarta korridoren. Även kallad Nordstan.
Hemma efter fyra intensiva dagar i Göteborg. Som alltid roligt, inspirerande, varmt, trångt. Har hållit i ett antal miniseminarier och montersamtal med våra kloka, smarta, vassa författare. Så har jag författarminglat, minglat på Valand, varit på Park, äntligen fått träffa Peppe (samma kväll träffade jag en annan Peppe, han spelar trumpet och var helt i chock över allt bokfolk på Park), hälsat på några idoler (mest breathtaking var Desmund Tutu), köpt fina böcker och snygg kopp.

Liv Strömquist (mässans stora stjärna) och hennes förläggare Johannes Klenell.

Beppe Singer. Programledare i Hjärnkontoret. (Ja, jag frågade om jag fick ta en bild.)

Ellen Ekman signerar. Serietecknarna är grymma på signeringarna, varenda kotte får egen teckning.

Inga kommentarer: