måndag, augusti 11, 2014

Måndag, sa ni?

Inte nog med att det är jättetrögt att komma igång att jobba, att det är 28 grader i min lägenhet, att jag fick ett falling down på en familj i kön på Chokladfabriken (och gapade åt de före som betalade en bröllopstårta för 7500 pix). Nu verkar gråbon ha gått bananas. Vilket är lika med att allergin, som varit i schack ganska länge, inte längre är det.

Oh well, inte mycket att klaga på egentligen. Jag fick ju två böcker i dag. Två (av tre av samma författare) som jag läste på 90-talet och älskade, skrev av citat, uppmanade hela min omgivning att läsa. Som jag önskar att Helena Helsing ska skriva roman igen.


4 kommentarer:

cina sa...

Lysande blogg! Också.

Cecilia sa...

Ja! Man vill bara ha mer!

Librarybeth sa...

Men oh - älsklingar från förr!

Cecilia sa...

Librarybeth: Eller hur! Ser mycket fram att läsa om.