måndag, december 09, 2013

Måndagens

Dagens diagnos: Utvilad. Kors i taket!
Dagens väder: Isigt. Pyttelite snö på marken.

 
Dagens outfit: Den där poloklänningen är ju typ skönaste jag haft på mig.
Dagens to do: De gamla vanliga måndagsmötena. Skicka en bok till tryck. Skicka ett korr till formgivare. Etc. Etc.
Dagens lunch: Det jag eventuellt ätit flest gånger under alla år i Gamla stan: Siams kyckling med cashewnötter. Extra bra när man får träffa en man gillar under tiden.
Dagens inköp: En del av en julklapp. Som nu är inslagen. (Tejpen var försvunnen, tog isoleringsband istället. Blev ju dessutom snyggare.)

 
Dagens fråga: Kom från en cirka femårig flicka som pratade med en äldre man: "Vem har skapat oss?" Hann inte höra hans svar ...
Dagens fråga 2: Vad fasen ska man ha på superfnasiga läppar? Har testat Försvarets, Eight Hour och annat. Just nu är det inget som funkar. Bu. Det är vinterns fel. Det med.

10 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag säger så här: läste isterband isf isoleringsband. Och jag använder Korres läppbalsam. Sanslöst bra (på mig).

Cecilia sa...

PiM: Haha, isterbandsinslagen julklapp - why not? Mottagaren gillar korv. Ska testa Korres. Är desperat. Har fått för mig att man efter några år blir immun så man måste sticka emellan med nån ny sort.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Kan vi få veta mer om den där poloklänningen? Låter intressant. Bild?

Cecilia sa...

Pernilla: Här är den. Enligt Monki en top, enligt mig en klänning. http://www.monki.com/Shop/Knits#dialog-1

Cecilia sa...

Den länken gick visst till vartenda plagg. Heter Billie, knitted top. Min är svart. Såklart.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag trodde inget annat än svart. Såklart. Fin!

cina sa...

Fråga: Inte ärmlös väl?
Svar på fråga 2: Pussas mera!

Cecilia sa...

Pernilla: Kan rekommenderas!
Cina: Vad tror du om mig? Extra långa ärmar. 2: Gör jag ju. Men kanske får göra det ännu mer.

Ylva sa...

Hydrozonsalva. Det står att man ska ha den på rodnader och sår, tror jag, men här har vi haft det på läpparna sedan morfars tid.

Cecilia sa...

Ylva: Tack för tipset! Ska kollas upp.