lördag, oktober 23, 2010

Alive but not so kickin'

Födelsedagsfirandet fortsatte i flera dagar efter själva dagen. Bland annat fick jag ett finfint armband av kollegorna.

I fredags morse kom snön. Blöt och obehaglig. Som tur var försvann den lika snabbt som den kommit.

Var på möte på Kulturrådet i Filmhuset i går. De har en helikopterplatta precis utanför huset. Jag gillar helikoptrar.

I dag tillbringade jag några timmar med att rensa i arkivhyllorna på jobbet. Jisus, med böcker. Man blir ju helt matt.
I övrigt har jag träffat kompisar jag gillar, äntligen fått den där jackan reklamerad, planerat roliga saker och tänkt på livet. När jag promenerade på Götgatan i dag sken solen. Sprang på 1700-talsmannen som alltid ser ut som hämtad ur Gods & Gårdar, han var bakis men lika trevlig som alltid. Köpte Yarden som äntligen kommit i pocket. På Urban D träffade jag på P, min nattbusskompis från början av 90-talet (vi bodde i samma område, det var skitlångt att gå från bussen, vi brukade göra sällskap även om vi inte kände varandra). Vi träffar på varandra ibland, småpratar lite om vad som hänt sen sist. Nu var det nog bara nåt år sen senast ...
Såg just första avsnittet av Våra vänners liv. Ny serie. Gillade.


Inga kommentarer: